En åsikt om något.

Jag ramlade in på en blogg i dag som drivs av en 18-årig tjej. Vettig tjej med vettiga åsikter, men jag vet inte om jag håller med henne. Hon har skrivit en debattartikel om så kallad "festhets" bland tonåringar. Ta en titt, vetja!
http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/samhalle/article6077095.ab


Alltid samma, jäkla tjat om att "Under den tuffa ytan döljer sig dock oftast en osäker person som kanske behöver få höra att han eller hon duger precis som hon eller han är."
Jag tror inte på det där längre. I min struliga del av tonåren har jag druckit mig redlöst full, mobbat folk, skitit i skolan etc. Alla de där "typiska grejerna" som ungdomar gör för att "få uppmärksamhet" har jag gjort. Inom mig bor inte en osäker person för fem öre, och har heller aldrig gjort under hela min livstid. Jag har varit tjejen med en jäkla massa skinn på näsan som står för sin sak i alla väder. Skicka mig till Alaska i bikini och jag kan lova att jag överlever.
Jag skulle heller inte vilja säga att jag tycker att det råder någon festhets överhuvuvdtaget bland vänner och folk jag känner genom skolan. Inget prat om fester, rökning, droger m.m. Visst finns det väl de enstaka personerna som ylar i korridorerna "FETT NAJS MED FEST I HELGEN GMN. MYCKET SPRIT, HAHAHAHA!", men de är ytterst få.
Alla ska alltid dras över en och samma kam bara för att det förenklar så otroligt mycket, men det är ju knappast rättvist.

Alla som är gamla har rullator. Det vet ju alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0